onsdag 16 september 2009

O är inte som andra barn

Resan tillbaka till Mallorca gick jättebra. Vi fick gå upp klockan tre på morgonen, lite väl tidigt i min smak. O däremot tyckte det var helt okej.
Andra barn skulle somnat om direkt när man gav dom välling och satte dom i bilen i 45 minuter, men inte O inte. Han slumrade till 5 minuter i slutet av bilresan, men annars var han vaken mellan 03-07. Det var skönt dock, för han var på bra humör hela tiden och det betydde också att han sov nästan hela flygresan. Jag hade ett säte ledigt bredvid mig så jag kunde lägga ner honom där. Tryckte själv ihop mig på ett halvt säte och slumrade till lite grand, men jag har lite svårt att sova så där. Huvud saken var att O fick sova. Skönast för alla!

Vi var framme redan klockan tio på morgonen. O tittade lite konstigt på sin pappa först. Det märktes att han kände igen honom och så där, men han förstod väl inte varför dom varit i från varandra och så. Efter en liten stund började han peka och skratta och räcka ut armarna åt N som förstås blev glad och lite lättad.
Resten av dagen fick N miljoner pussar av O. Utan att be om det. Jag fick kanske en, jag var inte lika populär längre.

Det är skönt att vara tillbaka! Men mest för att familjen är samlad igen. Just nu räknar vi bara veckorna tills vi får åka tillbaka till Sverige, och då tillsammans. Det kommer bli sex härliga månader... minst. Usch vad vi är trötta på Mallorca just nu!

Det regnar till och från hela tiden, och det ska jag inte klaga på, det är ju det vi längtat efter i flera månader nu. Men det skulle vara skönare om det bara regnade ute... Det känns inte som att vi behöver ytterligare en dusch i badrummet...

2 kommentarer:

Larubsson sa...

Det måste vara mysigt att vara pappa (eller förälder) i ett sådant läge :) David blev lika glad när hans pappa kom hem efter en resa i somras. Han hängde runt hans hals och bara kramade. Har aldrig hänt mig... men jag har aldrig varit borta heller... men de är väl vana med sin mamma som alltid är med.

Fyra nyanser av rosa sa...

Heeej, skönt att du förstår mig Anna :-)! Du som dessutom är så ung. Hur mår du? Hur går det med allt?

Hoppas ni har haft det bra!

T