söndag 13 september 2009

Regn på Mallorca!

Nu är semestern i Sverige nästan över. En dag till sedan åker vi tillbaka till vad som inte längre är ett soligt Mallorca. Första stormen har nämligen kommit och den var visst rejäl! Och eftersom det inte regnat på så många månader kommer det nog hålla på i någon vecka.

Jag har hunnit med en massa här i Sverige. Det har varit härligt att vara tillbaka till ett lite mer normalt liv. Det är skönt att ha familj runt om sig när man har barn, och här finns så mycket mer att göra. Jag är riktigt trött på Mallorca just nu, och det är N med, så vi får se vad som händer i framtiden. Det som är klart är i alla fall att vi flyttar hit till Sverige i november och stannar ett halvår eller så denna gången. Kanske längre, vem vet...

Magen växer för fullt. Jag har nu redan klarat av 17 veckor av graviditeten och nu flyter det på bättre. Mindre illamående, mindre svimattacker, mindre hunger.
Även om magen växer blir jag lite orolig, för jag känner ännu inte av bebisen. Med O kände jag av det mycket tidigare, och det brukar ju vara tvärtom, att man känner innan andra gången då man vet vad man ska leta efter.
Ska jag vara ärlig så är jag nog bara lite löjlig. Jag har känt bebisen flera gånger, men sedan efteråt ändå tänkt att "nää, det var nog något annat". Dumt! Snart kommer det nog kännas av desto mer, så det är bara att vänta lite.

O har varit på uselt humör idag. Bara framåt kvällen har han varit glad och sprallig. De senaste dagarna har han börjat gå mycket mer. Han släpper och går i väg självmant och går längre sträckor mellan folk, han tycker det är roligt när han får uppmuntran och applåder förstås!
N var rädd redan innan vi åkte och sade att han säkert kommer komma gående ut från flygplatsen. Nu har det inte riktigt kommit så långt, men det tar nog inte många dagar tills han går mer än att krypa. Så nu är det dags att åka hem till Mallorca igen så att Os pappa kan få se det!

2 kommentarer:

Linda sa...

Vad skönt att du mår bättre nu och härligt att redan vara i v 17. Visst går tiden fort!! Själv är jag i v 21 och bebisen sprattlar på en massa, så du kommer nog snart känna av mer rörelser också. Det beror ju också lite på vart moderkakan sitter. Är den t ex i framvägg så kan det vara så att man känner rörelser lite senare.

kram!

Larubsson sa...

SKönt att du mår bättre nu! Har inte heller känt av bebisen så mycket men dagen innan David fyllde 1 så kände jag en riktig spark. Känner av han där inne mer o mer men längtar efter den riktiga aktiviteten. Kallade ju David för Zlatan, få se om det blir en vilde till :)

Veronica