söndag 6 september 2009

Regn och rusk, jippie!

Så var vi alltså i Sverige. Efter en lång resa, precis som jag trodde. Resan gick först väldigt smidigt. O var som en ängel på flygplatsen och i flyget. Det gick smidigt och snabbt att köpa biljetter och komma till tåget. Men tåget från Köpenhamn till Göteborg gjorde resan lång, seg och jobbig!

Det var det mest obarnvänliga tåget jag varit med om. Öresundståget... Jag fick sitta på en sådan där stol som man fäller ner, alltså inte de bekväma tågstolarna, för dit kunde man inte ta sig med barnvagn. Jag satt intryckt mellan folk med barnvagn, resväska, handbagage och en arg och trött O som inte alls ville sitta i mammas knä i 3 timmar och 40 minuter. Tror jag det! Det fanns ingenstans att värma upp mat så stackars O fick dessutom äta sin middag kall. Som tur är så är vår pojk inte kräsen.
Vi hade en toalett precis bredvid oss med skötbord och allt. Den hade förstås en skylt att det var stängd och trasig. Inte kunde vi ta oss till en annan toalett heller. O fick bytas på på golvet och gravida och kissenödiga jag fick helt enkelt knipa.
En halvtimma innan vi kom fram så öppnade tågvärden toalettdörren, spolade en gång och tog sedan bort skylten. Gissa om jag var glad. (Nej det var jag inte! Kunde de inte gjort detta i början av resan?)

Helgen med släkten var i alla fall underbar! Det har redan hunnit regna, vara soligt, blåsa och vara molnigt. Ah, Sverige! O har vant sig vid att ha strumpor på, för oj vad konstigt det var. Och skor är riktigt roliga. Regnet tittade han bara lite chockat på.
Jag ska försöka lägga ut lite bilder imorgon eller så.

Så lång. Eller jag menar So long!

2 kommentarer:

Larubsson sa...

Säger bara ensak- Vad duktig du är!

Linda sa...

Lät inte som nån jättekul tågresa, men det måste varit skönt när ni äntligen var framme!

Härligt att höra att helgen varit bra! Hihi, kan tänka mig att det varit en upplevelse för O med strumpor och skor! ;-)

Kram!