måndag 7 juni 2010

Att bada eller att inte bada...

Jag ska aldrig mer ge R ett bad. Aldrig! Min glada lilla tjej blir så hysteriskt ledsen och otröstlig så det gör ont i mig. Jag vet inte varför. Jag lägger ner henne i vattnet och så tar den ett par sekunder och så börjar hon tjuta. I ren och skär panik. Igår tog det över en halvtimma att trösta henne, ingenting hjälpte!
Nej, nu får hon vara smutsig helt enkelt. Aldrig mer!

Medans R hatar att bada så älskar O det. Badkar, pool, hav, vad som helst! Ren och skär lycka! Nu har vi lärt honom att hoppa från kanten i poolen, och om huvudet kommer över eller under vattnet spelar ingen roll. Dessutom kan han nu hålla sig uppe vid ytan med sina armpuffar på, och till och med simma (eller sprattla med benen i alla fall) tillbaka till kanten. Duktig pojke!

Inga kommentarer: