lördag 26 juni 2010

Lilla R

Lilla R verkligen hatar att ligga på rygg. Hon sover alltid på sidan, somnar gärna på mage, men då lägger jag henne på sidan när hon somnat. Lägger jag henne på golvet, på babygymmet till exempel, så tar det två sekunder innan hon vänder sig till mage. Mobilen i sängen tycker hon väl om, åtminstone musiken, själva mobilen ser hon inte mycket av eftersom hon vänder sig med en gång.

Eftersom hon hatar att ligga på rygg så hatar hon också att ligga i vagnen. Det går bra om hon sover men annars skriker hon. Min lilla R är en glad tjej, och gråter inte speciellt ofta, men vagnen, den gillar hon inte! Så för det mesta så syns jag bärandes på R, eller R i bärsjalen, och släpandes på stora vagnen (ibland undrar jag varför jag har en dubbelvagn).

Ibland går det dock bra, då hon lyckats vända sig till mage...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att ha en bebis som tycker om att ligga på magen.Själv har jag en som verken tycker om att lilla på mage eller rygg det ska stås hela tiden.