söndag 20 juni 2010

Syskonkärlek...

... är bara helt underbart! Idag var jag så lycklig att jag kände att det nog var ett av de lyckligaste stunderna i mitt liv.

O var i badkaret och kom på att man kan "koka kaffe" alltså blåsa bubblor, i vattnet. Gud vad roligt han tyckte det var. Han låg på mage i badet och gjorde det och vände sig sedan gång på gång mot mig och Rika och bara tjöt av skratt.
R har skrattat högt ett par gånger förrut, men bara lite och kort. Nu, varje gång O tittade på henne och skrattade så där härligt, så gjorde hon likadant, alltså fullständigt tjöt av skratt! Så där höll dom på i säkert tio minuter.

Jag blir lika förvånad varje dag hur roligt O tycker det är med sin lillasyster. Vad jag trodde innan hon kom var att han skulle vara svartsjuk först och att han sedan inte kanske skulle bry sig speciellt mycket. Han verkligen älskar sin syster! Han är aldrig arg på henne, väldigt sällan svartsjuk, endast någon gång om har är väldigt trött och vill vara hos mig säger han något i stil med "pappa hålla R". Han vill alltid pussa och krama henne, gärna sitta i soffan och hålla henne. Och så fort jag lägger ner henne på babygymmet eller på sängen, så ligger han där bredvid och håller om henne och pratar och skrattar. Och hon pratar och skrattar glatt tillbaka.
Lycka!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh vad mysigt det låter. Min två små änglar är precis likadana S älskar sin lillasyster. När det brukar komma andra barn på besök brukar han oftas visa sin syster för de andra och se mycket stolt ut:). Det verkar som du och jag har fått varsin undrbara och snälla pojkar.