torsdag 17 juni 2010

Dag 5

Igår tog det bara 13 minuter! Jag var helt i chock! Skulle det vara så lätt?

Idag, femte dagen, började han gnälla redan då vi läste sista sidan i boken eftersom han visste att jag skulle gå ut ur rummet. Varje gång jag lyfte in honom till sängen reste han sig nästan innan jag hunnit lägga ner honom. Men, stort MEN till och med, bara lite "gnäll-gråt" och det tog 6 minuter. Helt otroligt! Aldrig trodde jag det skulle gå så fort.
Idag somnade han 20.30, vilket är en halvtimma senare än vad han brukar, men ändå helt okej. Jag hoppas jag kan flytta tillbaka tiden till åtta sedan, men först ska han ju lära sig att det är helt okej att somna själv och då är det lättare om han är riktigt trött när jag lägger honom.

Det känns verkligen jätteskönt att det går framåt så här fort. Å andra sidan är det ju inte läggningen vi haft problem med, utan att han vaknar hela tiden. Men det är första steget i alla fall.
Nätterna har än så länge varit något bättre, om det har med läggningen att göra eller om han bara är i en okej period just nu vet jag inte. Han har åtminstone inte hunnit vakna redan innan jag lagt honom, och bara vaknat 2-3 gånger per natt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter precis som min 6 månades tjej hon vaknar av att hon har rullt runt från mage till rygg... en så där 2-3 gånger per natt.Suck undrar om hon någonsin kommer sova en hel natt. Medan hennes bror som är 2 år går raka vägen till sängen och vill bli uppluft och sömnar på direkten och sen sover sina 12 timmar utan problem. Men man får vara glad att man åtminstonde har en som sover bra:)