söndag 27 juni 2010

Sol och pool

Nu simmar O så bra att han kan bada själv i poolen. Det är skönt för då kan jag gå till poolen själv med barnen. Han har väl egentligen kunnat göra det länge, men det är först för några dagar sedan som han velat.

Idag har även lilla R fått ta sitt första dopp i poolen. Hon tyckte det var ganska skönt. Lite förvånad blev jag nog ändå, eftersom hon hatar att bada i baljan. Jag får väl börja bada henne i badkaret i stället, det kanske går bättre om jag kan ha henne lite sittandes istället för liggandes...

Skönt är det att barnen tycker om att bada i alla fall, för det börjar bli riktigt varmt nu. Värmen kom faktiskt ganska sent i år, men nu blir det varmare för varje dag som går. För mig räcker det så här. Eller rättare sagt för barnen räcker det så här. Men jag vet att graderna kommer stiga både fem och tio grader innan sommaren är slut!

Inga kommentarer: