torsdag 17 juni 2010

Tråkiga inlägg

Jag vet att det har varit riktigt tråkig läsning de senaste dagarna, så jag tänkte bjuda på något som visserligen har med sovträningen att göra, men något som jag tyckte var roligt och något som ni kanske tycker är roligt...

Första kvällen var det väldigt mycket gråt som sagt och jag var förvånad att R inte vaknade. Jag hade inte tid att gå och titta till henne när jag "bråkade" med O, men det var det första jag gjorde när O hade tystnat.
R låg på sidan och hade på något sätt fått tag på en kudde som låg i hennes säng. Hon hade fått kudden över örat och låg med armen över kudden. Så där som man gör när man ligger och försöker sova och det är en massa ljud runt om, eller om någon snarkar eller liknande. "HÅLL TYST STOREBROR". Jag försökte ta ett kort för det såg så roligt ut, men jag ville inte väcka henne med blixten.

Den andra saken är en sådan där sak som jag egentligen inte borde skriva eftersom det antagligen bara får mig att se patetisk ut. Men jag känner att jag får bjuda på det i så fall.
Efter den där första kvällen, då det tog en timma att få honom att somna, så vaknade jag med träningsvärk i hela ryggen. Det blev värre under dagen och gick längs hela ryggraden och i korsryggen. Jag hade inte ont för att jag lyft för mycket utan verkligen träningsvärk!

Man kan välja att se det här på två sätt (precis som man kan med det mesta här i livet).
1. Jag är så grymt otränad att jag får träningsvärk av att lyfta min knappt två-åriga son till sängen några gånger. Kanske dags att börja tänka lite mer seriöst på det där med att träna...
2. Det var inte så att han låg i sängen några minuter och sedan kom ut i vardagsrummet. Jag kan tänka mig att jag lyfte honom från vardagsrummet till sängen ca 4 gånger per minut. Det tog en timma att få honom att somna. Jag lyfte honom alltså 240 gånger ungefär. Upp från golvet, ner i sängen. Det måste väl räknas som ett träningspass och berättiga mig träningsvärk?!

Vilket alternativ jag själv tycker är mest sant? Tyvärr båda...

Inga kommentarer: