torsdag 3 juni 2010

Glada och arga miner

O har varit lite skeptisk till poolen. Han har bara velat sitta på kanten och plaska med benen. Även på stranden har han helst inte velat doppa sig helt.
Men igår fick jag i honom på riktigt i poolen och oj vad skoj han hade det! Han tjöt av skratt när han hoppade till mig från kanten, och brydde sig inte alls om han kom helt under vattnet med huvudet.
Idag hann vi med dopp i två pooler. N har varit sjuk ett tag nu och har inte direkt varit på strand och pool humör, och jag tycker det är väldigt svårt att ta båda barnen med till poolen. O vill hoppa i hela tiden och R vill inte ligga ensam i vagnen om hon är vaken.
Så idag på förmiddagen promenerade jag runt tills hon somnade och då hoppade vi snabbt i poolen så vi kunde leka lite. Vi gjorde samma sak på eftermiddagen, och det fungerade riktigt bra. Nu, eftersom O tycker det är väldigt roligt att bada i poolen så får jag dra till med historier om glassar, hästar, musse pigg och allt annat han älskar, för att få upp honom från vattnet. Men det kan det vara värt! Det är underbart att se honom så där lycklig!

R har nu lärt sig att vända sig från rygg till mage. Jag har för mig att bebisar börjar vända sig från mage till rygg? Känns som att det är lättare att liksom falla över när dom trycker upp armarna i magläge. Men R kan alltså bara från rygg till mage. Och bara om hon är arg och inte vill ligga där. Hon vrider huvudet åt sidan och ner mot marken och sprattlar med armarna, och så vips ligger hon på mage!

Inga kommentarer: