måndag 25 augusti 2008

Aj aj och aj igen

Imorgon är det dags att gå till doktorn... igen! Jag hoppas så på att det blir sista gången. Verkar som vi ska kolla ctg kurvan igen så jag får nog ligga där i en halvtimma ungefär. Det ger mig ju i alla fall något att göra den dagen. Fast jag har faktiskt mer att göra imorgon, för en gång skull. Gamla familjevänner är på semester i Alcudia så jag ska bjuda på fika här hemma imorgon. Något mer avancerat orkar jag inte med. Ska bli kul att se lite annat folk!

Den senaste veckan har kroppen verkligen börjat värka mer och mer. Jag känner fortfarande att jag skulle klara några veckor till utan större problem, men lite jobbigare för varje dag som går måste jag erkänna att det är. Ryggen känns som om den kommer gå av på mitten när som helst. Det struntar jag i just nu, jag har börjat promenera varje dag igen, ibland flera gånger om dagen. Jag vet att jag kommer få ont, men jag vet också att den underbara vetekudden väntar i frysen.
Den värsta tiden är natten... Jag vaknar mycket och ofta förstås, men jag somnar oftast om ganska snabbt så det är inte så jobbigt. Men AJ vad ont det gör! Det känns som om jag ligger och sover på asfalt. Varje gång jag vaknar så måste jag vända sida för varenda muskel i hela den sidan jag legat på skriker! Trodde det skulle vara skönast för ryggen att ligga på rygg, men det är helt omöjligt, då värker ryggen som aldrig förr.

I natt vaknade jag av att jag skrek AAJJJJ och hade jätteont i magen. Min första tanke var att det kanske var på gång. Det är inte varje dag jag vaknar av att jag själv skriker... Men jag märkte med en gång att det var en helt annat smärta. Det kändes som en kniv stack in i magen på mig. Antagligen har jag vänt mig konstigt i sömnen och fått kramp i någon muskel eller något, jag vet inte riktigt, men oj vad ont det gjorde. Det gick bort efter en liten stund och jag har inte kännt något efter det.

Okej, nu har jag skrivit av mig lite och beklagat mig. Så nu måste jag skriva igen att jag tycker ändå inte att det är så jobbigt! Det kanske låter så. Och visst skulle jag bli överlycklig om han kom NU, men jag tycker ändå jag har haft en bra graviditet så egentligen vill jag inte klaga! Kommer nog sakna min mage en hel del...

Inga kommentarer: