fredag 8 augusti 2008

Uttråkad!

Idag var det moln på himlen! MOLN!!! Jag var överlycklig! Det var ändå 31 grader eller så men luftfuktigheten var inte riktigt lika hög och jag kunde andas igen. Jag låg till och med en timma i trädgården och läste. Gud vad skönt att kunna njuta av att vara ute igen.

Sammandragningarna fortsätter... Har massor hela dygnet nu sedan jag slutade med tabletterna. Det måste vara för att jag slutat med dom, för nu får jag sd trots att jag inte gör någonting. Trycker fortfarande mycket på lungorna när jag får dom, och dom håller i sig i en minut ungefär. Vissa gör ont, men inte så där "värk-ont" (inte för att jag vet hur det känns) utan mer att jag får stanna upp med det jag gör och vänta av sd.

Vissa dagar känns det som om det inte alls skulle göra något att gå över tiden, jag är en ganska tålmodig person. Andra dagar, som idag, vill jag bara att han ska komma nu. Idag håller jag på att bli galen på myrkrypningar i benen, ryggont och sammandragningar. Idag har jag heller inte varit så aktiv, så det kanske är därför. När jag är sysselsatt så tänker jag inte så mycket på det. När jag inte gör någonting blir jag jätteuttråkad, blir nästan arg på N när han går till jobbet och jag får vara själv igen, och sitter bara och funderar på om sd kommer leda till att bebisen kommer titta ut innan BF. Och då känns en månad som en evighet och sex-sju veckor som en oändlighet!

1 kommentar:

kuusk sa...

Heje! Nu börjar det ju verkligen bli dags snart! Jag hade inte en enda sammandragning och ändå kom ju Liam nästan tre veckor tidigt..jag trodde alltid om man hade mycket sd så var bebben på väg! men det stämde i alla fall inte på mej då..Men några timmar innan vattnet gick så kände jag mej konstig och Liam vände sej i magen och sen vart det stilla, jag "Kände" han inte på samma sätt längre...det är väl olika för alla antar jag! Guuud vad tiden går fort, dom växer så snabbt...Vore ju jättebra om vi kunde hjälpa varann med barnvakt nån gång i framtiden! / anna