söndag 10 augusti 2008

Hårtork + 30 grader= dåligt idé!

Igår gjorde jag mig fin, för första gången på flera månader känns det som. Annars går jag runt i mina standard outfits: bikini och kort kjol eller shorts när jag är hemma... morgon som kväll, eller kort luftig klänning när jag lämnar huset. Ibland, om jag orkar, tar jag på mig mascara och håret är alltid uppe i en tofs! Det är helt enkelt för varmt för något annat.
Igår kväll skulle jag titta på N's show eftersom han var här i närheten. Han tycker det är väldigt roligt när jag kommer, och det händer ju inte speciellt ofta. Så jag bestämde mig för att göra mig lite fin. Det är inte lätt att göra sig fin när man är höggravid! Den värsta delen var nog ändå att torka håret. Hårtork i 30 graders värme... inte det skönaste! Men jag lyckades göra mig fin i alla fall. Det var så längesedan, tror knappt N kände igen mig. Stackarn!
Det var kul att se hans show och vi stannade där till klockan två på natten ungefär. Förra sommaren skulle det vara tidigt att gå hem den tiden, igår var jag helt slut. Var stolt över mig själv att jag lyckades stanna så länge. Utan att försöka dra hem N till och med.

Idag har jag inte gjort speciellt mycket. Har tvättat klart kläderna till bebisen och alla lakan och filtar och sånt. Jag har haft väldigt ont i ryggen de senaste dagarna, spelar ingen roll alls om jag är ute och rör mig eller sitter stilla hela dagen, har jätteont ändå. En nerkyld vetekudde som spenderat dagen i frysen är min räddning! Dessutom har jag mensvärk som kommit och gått från igår. Och så de vanliga sammandragningarna förstås. Annars inte mycket nytt. N säger i alla fall att värkarna kommer börja på eftermiddagen den 20e augusti och bebisen kommer födas runt två på natten. Så det är ju bra, slipper jag tänka mer på det!

Inga kommentarer: