måndag 4 augusti 2008

Nu ska det målas!

Idag har jag börjat måla barnrummet! Jag vet att doktorn har sagt till mig att ta det lugnt, men den kritiska tiden är ju över nu, nu är jag inne i vecka 36 så det kan ju inte vara sååå farligt... Jag och N började tillsammans på eftermiddagen men jag slängde strax ut han ur rummet, det var bara så härligt att få vara lite aktiv igen! Nu är fondväggen klar i alla fall, evetuellt behöver den ett lager till, får se imorgon när det är riktigt torrt. Den blåa färgen vi köpte var precis vad jag tänkt mig, det är nog första gången det händer. De andra väggarna ska vara blåa dom med, men en ljusare ton. Tror det kommer att bli bra!

Det har varit väldigt lugnt med sammandragningarna idag. Hoppas bara inte det är lugnet före stormen... Men det tror jag inte, det känns bra i alla fall, det är mest ryggen som tog stryk av målningen.

Imorgon är det dags att gå till doktorn igen, hoppas att provsvaren från ultraljudet är klart så jag slipper gå runt och tänka på det. Imorgon ska jag vara hos doktorn ca en halvtimma för tester. Ingen aning vad för tester! Jag litar väl bara på att dom gör det som behövs helt enkelt...

Inga kommentarer: