lördag 2 augusti 2008

Bakning!

Idag går jag in i vecka 36 (alltså 35+0), och mina 10 lugna dagar är över. Nu har ju doktorn i och för sig sagt att jag ska fortsätta att ta det lugnt, men jag tänkte att lite mer kan jag ju göra i alla fall. Så idag har jag diskat, tvättat, vattnat och bakat. Hmm, det kanske blev lite mer än jag planerade, och det får jag förstås lida för nu. Jag har så ont i ryggen och fötterna att jag knappt kan stå upp.
Hade tänkt att baka lite lätta saker som inte är så ansträngande, men som vanligt blev det inte som jag tänkt. Först gjorde jag en lätt chokladkaka och sedan fick jag syn på ett recept med kanelbriocher som bara såg så goda ut! Så det blev att knåda bulldeg alltså... kanske inte var det bästa. Men dom såg riktigt, riktigt goda ut när dom var klara så jag var nöjd ändå. Nu tyckte jag i och för sig inte att dom var lika goda som dom såg ut, men jag tror nog att dom kommer vara populära nog. Här i Spanien brukar man inte bli bjuden på "fika" utan man blir bjuden på kaffe, och då menar jag bara kaffe. Så när jag nu bakar (vilket INTE händer speciellt ofta) så brukar det vara väldigt populärt bland mina nordeuropeiska vänner. Sedan är det det där att dom blir besvikna alla andra gånger då dom kommer hit och det inte finns någon kaka längre, men men, det får dom ta!



Inga kommentarer: