tisdag 26 augusti 2008

Hur ska jag veta???

I natt kunde jag inte somna. Låg och vände och vred mig. Vid två gick jag på toa, även om det inte var mer än en kvart sedan sist. Kände mig lite konstig, visste inte vad det var. Då märkte jag att en del av slemproppen lossnat (mmm, härligt ord). Direkt efter fick jag sammandragningar/förvärkar/ värkar, vad det nu kan vara, som gjorde mycket ondare än vad dom gjort innan. Dom kom med 3,5 minuters mellanrum. Jag tyckte inte att det gjorde så ont som jag tror att det kommer att göra, men dom var väldigt täta och regelbundna. Skulle jag åka in..? Sade till N att försöka sova lite i fall i fall det skulle vara dags. Det höll på i två timmar och sedan avtog det litegrand. Kunde till slut somna.

Var glad att jag hade en tid hos doktorn idag, inte för att jag blev mycket klokare där, men jag behövde ju kolla upp det eftersom det kommit blod. Han kollade ctg kurvan och gjorde sedan en undersökning. Han konstaterade att det hade startat, men att det lika gärna kan vara dags idag som om en vecka. Fick en tid att komma tillbaka om en vecka, men tror inte själv att det kommer att dröja så länge.

Nu är jag mest nervös. Hur ska jag veta när det är dags??? Doktorn säger att vi kan åka in när värkarna är regelbundna och med 5 minuters mellanrum. Men igår var dom ju regelbundna, och tätare än det. Skulle jag inte haft mycket sd innan skulle jag nog ha åkt in, nu är jag såklart glad att jag väntade, men hur ska jag veta...

Jag har inte haft mer sd än vanligt idag men dom har gjort mycket ondare än vanligt, så något har ju hänt. Just nu sitter jag och håller lite koll på klockan eftersom N inte är hemma och jag vill hinna ha hem honom i tid. Men nu är dom inte regelbundna, mellan 5-10 minuter i mellan just nu, så ganska många och dom gör ont. Jag har ju bett bebben att komma onsdag, alltså imorgon, så han kanske lyssnat?!

5 kommentarer:

Veronica sa...

Spännande!! Hoppas att bebisen lyssnat och att ni får eran gullunge i famnen snart. =)
kram och lycka till!

Anonym sa...

Hej! Jag har trillat in på din blogg och håller tummarna för att det ska gå bra för dig och bebisen! Kram Malin

kuusk sa...

Grattis till lilla Oskar!! vad roligt, hoppas att allt har gått bra. massa grattis från mej, Leo o Liam..kanske jag o Liam får komma förbi en dag! kram

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!!!! KOMMER FÖLJA DEN HELA TIDEN! /Din kompis Oroligamamman

Anonym sa...

Oj har bebisen tittat ut nu. Så roligt.
GRATTIS!! Hoppas ni mår bra alla tre.