måndag 19 oktober 2009

Här kommer det

Jag hade rätt, N hade fel.
Den galna restaurang tanten hade rätt, majoriteten (om än inte stor) av er hade fel.

Det var underbart med ultraljud. En söt liten sprattlig bebis visade sig där inne, och allt syntes tydligt och klart. Jag njöt av varje sekund.
I slutet frågade doktorn om vi vill veta kön. Jag blev förvånad att han ens frågade, normalt tar ju alla reda på det här. När vi var på sjukhuset på väg att föda O frågade dom säkert fem gånger, då dom fyllde i papper, om det skulle bli en pojke eller flicka. Och dessutom vad han skulle heta. När vi sade att vi inte bestämt namn tyckte dom vi var helt knäppa.
Vi ville ju förstås veta! Jag försökte titta efter en liten snopp under hela ultraljudet, men såg ingen. Det sista jag sagt till N innan vi gick in var att även om jag sagt hela tiden att jag tror det är en tjej, så skulle jag bli mer förvånad om det faktiskt är det.
Och det blev jag. Både jag och N var jätteförvånade och överlyckliga.

Det är en liten flicka som väntar där inne! Tänk, en storebror och en lillasyster... Underbart!

7 kommentarer:

Linda sa...

Hihi, jag borde nog bli spåtant... gissade ju rätt på både mig och dig! ;-) Verkligen jättekul att allt såg bra ut och att O ska få en lillasyster! Att göra ultraljud är verkligen en upplevelse och jag började längta såååå mycket efter att vår bebis ska finnas utanför magen då vi var på ultraljud i fredags!

Jennie sa...

Jätteroligt med en liten flicka! Nu när jag läser om alla bloggerskors växande magar kan man ju inte bli annat än lite sugen.

Anonym sa...

Hej! Halkade hit någon gång när du var gravid med O - på något sätt! Nu har jag hittat dig igen... och GRATTIS till lilla flickan i magen!! Har listat ut vem du är... tror jag. Jag heter N och gick i samma klass som din kusin L. Rött hår och fräknar :) Själv har jag en liten kille som är snart 11 månader.
Lycka till med det stora äventyret som väntar med nr.2. Hej svejs!

Snövita drömmar sa...

Grattis!

Larubsson sa...

Grattis! Vad kul! Då gissade jag fel....

Veronica

Jempajenny sa...

Grattis till dottern! Jag som var så säker på att det var en pojke till.

Kram till er alla!

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Tack allihopa!

Och hej N, då vet jag vem su är med :) Kul att du hittat hit! Och grattis till din lilla pojk, visst är det underbart att vara mamma!