onsdag 21 oktober 2009

Höst

Nu är det höst på Mallorca. På riktigt. Inte bara i dag för att det regnar och blåser ute, utan även de fina dagarna. Det är kyligt i vinden och kallt på nätterna. Jag är glad att jag har en liten fleecetröja här, annars skulle inte O haft något att ha på sig.

Vad jag förstår är det redan vinter i Sverige, vilket betyder att jag i alla fall fick en vecka höst i år. Det kan räcka!


Nu är det bara tre dagar kvar innan vi byter denna ö mot en annan. Jag är glad att jag packat så mycket innan. I dag flyttade vi allt som är packat, och det är faktiskt inte så mycket kvar. Så nu kan jag lugnt packa det sista och fixa med lite grovstädning innan vi åker. En hel del städning får lämnas till N eftersom han åker en vecka efter mig och O. Han får äran att köra upp med bilen igen... Det är långt!

Nu ska jag läsa. Jag håller på med en bok som jag väldigt gärna vill bli klar med innan jag åker så att jag slipper ta med den.

Inga kommentarer: