lördag 3 oktober 2009

Klippt och klart

Idag har jag klippt mig. Hos en ny frisör, ny för mig vill säga. Riktigt nöjd blev jag också.

Visst blev jag nöjd sist jag klippte mig också, då jag egentligen inte ville klippa håret. Jag blev nöjd för att hon bara klippte en centimeter eller två, och håret såg lika långt ut efteråt och det var dessutom riktigt billigt. Men några dagar efter insåg jag att det kanske inte var så bra ändå. Visst såg håret lika långt ut, men även lika slitet.
Trots det gick jag tillbaka till samma frisör för ungefär en månad sedan, för att slinga håret. Det var en dålig idé. Än en gång kom jag hem och såg likadan ut som jag gjort innan jag gick till frisören.

Så idag var jag modig och gick till ett nytt ställe. Det kunde inte bli så mycket värre än vad det var så jag hade inget att förlora. Idag klippte jag topparna, klippte upp håret litegrand och tog fram vinter luggen. Och som sagt, det blev bra!

Så nu har jag hittat min nya frisör! Efter nio år. Och nu ska jag lämna stället.

1 kommentar:

kuusk sa...

nu vill man ju veta var den här frisören är någonstans!!