torsdag 8 oktober 2009

Oohh

I eftermiddag, eller ikväll om ni frågar min mamma eftersom det var från sextiden ungefär, har jag haft massor av sammandragningar. Det har hållit på i ett par veckor nu, men det har varit 5-10 per dag. Idag kom den ena efter den andra och jag hade mer än tio styckna på en halvtimma. Det kändes inte bra. Jag har inte gjort mer än vanligt idag, och det är alldeles för tidigt i graviditeten för att ha så många.

Vid förra graviditeten hade jag också mycket sammandragningar men det började lite senare. Jag fick äta tabletter för att hålla nere dom och sista tiden blev jag tillsagt att inte göra någonting, inga promenader, ingen städning, inga lyft, ingenting.
Och det är nog mest det som skrämmer mig, att dom ska säga det denna gången också, och kanske ännu tidigare än sist. Hur skulle det fungera med en ett-åring hemma?!

Nu blir det soffan och glass som gäller, och så hoppas jag att sammandragningarna lugnar ner!

1 kommentar:

Larubsson sa...

Mysigt med sol och bad men jobbigt med dina sammandragningar... Hoppas att det blir bättre snart.

Veronica