fredag 9 oktober 2009

O skrämmer man inte lätt!

Efter en vecka med fint väder var det dags för storm igen. Det var en rejäl sådan med hällregn, och åska som var så högljud att det skar i kroppen. Efter ett tag kom det en iskall fläkt och så började hagelbollarna ramla ner igen. Efter en timma eller så var stormen bortblåst, och det ser ut som om det var allt för denna gången. I morgon ska det vara fint väder igen.

Det som förvånade mig mest var att O inte blev rädd för åskan. Själva hoppade vi fem meter upp i luften vissa gånger, O tittade mest på mig för att försäkra sig att det inte var något farligt, och så var det bra med det. Han är verkligen inte lättskrämd!

I natt sov vi dåligt allihopa. Jag fick sova bredvid O och han vände och vred hela natten. Så trötta har vi varit idag. O sov två gånger på dagen, vilket han inte brukar göra längre, men det var ingen bra idé. Det tog mig över en timma att få honom att somna på kvällen. Han stupade till slut halv tio, och nu en timma senare håller jag på att göra det samma. Inga mer sena eftermiddags sovstunder för O! (Eller mig).

Inga kommentarer: