tisdag 22 juli 2008

Dom inte så bra sidorna med att vara gravid

I natt sov jag med sex kuddar. Skulle nog kunna ha användning för ett par till, men min man måste ju också få ha en kudde stackarn. Två under huvudet för att kunna andas lite lättare när det trycker på lungorna, en under magen, en mellan knäna, en under fötterna och en bak vid ryggen... Jag vaknar mer och mer för varje natt nu, men som tur är kan jag ju sova hur länge jag vill och ändå få ihop mina åtta timmars sömn eller vad det nu kan bli.

En annan "rolig" sak med graviditeten är alla nyuppkomna celluliter. Nog för att jag hade en del på låren innan, men det här är ju löjligt, hela låren är fyllda med äckliga små gropar... Jag antar (eller hoppas kanske) att det är för att man samlar på sig vatten och att det mesta försvinner igen efter förlossningen. Eller ska jag behöva se ut så här nu?

Kanske inget trevligt inlägg idag, men man måste ju få skriva av sig, någon annan måste ju känna igen sig... eller? Att det blir svårare att göra saker i slutet av graviditeten är kanske inte någon nyhet, men man förstår nog inte ritigt förrens man är där. Vardagliga saker som att knyta skorna och böja sig ner för att ta någonting är inte längre så lätt. Och detta trots att jag får höra hela tiden vilken "liten" söt mage jag har. Men det jag mest tänker på just nu är rakningen... Det blir svårare för varje gång! Det är ju ändå sommar, och jag spenderar en hel del tid i poolen, och jag som de flesta vill inte sitta där med hår som sticker ut åt alla håll. Benen fungerar fortfarande ganska bra, man kan ju i alla fall se om man missat något, bikinilinjen ska vi inte prata om!

Igår satt jag och letade efter roliga förlossningsberättelser och hittade den här som jag skrattade länge och högt åt!

En jobbarkompis var med om detta:
Läkaren stack ner huvudet mellan benen o kläckte kommentaren:
- Här var det mycket hår.
Min kollega ursäktade sig genast o sa:
- Ja, jag hann inte raka mig innan vi åkte. Förlåt!
Läkaren:- Jag menar på barnets huvud!!
Min kollega skämdes som en hund.../

Den är tagen från http://www.bbhumor.se/ och där finns flera roliga historier om ni vill roa er med något!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där med rakningen känner jag igen mig, haha... Jag är helt slut efteråt.