måndag 14 juli 2008

Jag och Angelina

Det blev ingen båttur. Inte idag i alla fall eftersom det var alldeles för blåsigt.
Så idag har jag och mamma varit och shoppat lite nere i hamnen (och fikat förstås, men det är kanske införstått i shoppat?!). Idag har jag köpt de första bebis kläderna! Oj vad roligt det var, speciellt då det är rea här med och jag hittade ursöta kläder för knappt några pengar. Så nu har jag alltså börjat bebis shoppingen... och tror nog den kommer fortsätta med rasande fart.

Bion igår kväll var jättekul. Vi hade en tjejkväll, fikade lite innan (förstås) och satte oss sedan i biosalongen. Underbart stor och ny sal med jätteskärm. Mamma Mia! blev det alltså. Jag måste ju helt enkelt se den eftersom vi har gjort småuppsättningar av den musikalen i flera år redan och dessutom är lite halv besatta av Abba. Jag hade nog inte förväntat mig så mycket av filmen, tyckte mest det skulle vara kul att se hur dom hade utformat den. Och visst, sångmässigt så är den kanske inte en hit, men grymt bra ändå! Väldigt rolig från början till slut med mycket humor och mycket som händer hela tiden. Så jag lämnade alltså bion glad i hågen! Vill bara tillägga att jag inte var en av dom som sjöng med och applåderade till filmen... Jag lämnade den biten till mamma.


Jag hade en av mina nyinköpta klänningar på mig när vi var där, och det verkade som om jag var helt rätt i modet eftersom vi hörde några säga Titta där, en sådan klänning hade Angelina Jolie också när hon var gravid! Så från att ha gått runt med trasiga byxor och för små kläder, stoltserar jag alltså numera runt som dom stora kändisarna i snygga klänningar. Behöver jag tillägga att jag betalade 300 kronor för denna klänningen och inte riktigt tror på att Angelina Jolie har samma... Äh, någon lurade jag i alla fall!

1 kommentar:

Veronica sa...

Hej!
Jag har lagt upp en länk till din blogg (på min blogg). Om du inte vill att jag länkar till dig behöver du bara lämna en kommentar hos mig.