lördag 5 juli 2008

Semester

2 veckor med djur och barn. Japp nu är de två veckorna med mina brorsdöttrar över. Jag har nog aldrig sett så många djur på så kort tid. Jag har varit med dom och ridit, eller ja, dom har ridit och jag har släpats efter en envis pony. Vi har varit på Marineland och tittat på delfiner, sjölejon och alla andra vatten djur. Det kanske låter svalt och skönt, och det är det nog... för djuren som är i vattnet. Jag höll på att kollapsa av värme. Dessutom har vi varit på safari och tittat på apor, lejon, giraffer och alla andra djungel djur.
Sedan ska vi ju inte glömma alla insekter som barnen stolta och glada har kommit och visat för mig Titta vad gullig den är, den flög och satte sig på min hand. Dom som läst min blogg vet kanske att jag inte tycker att insekter är sådär jättesöta...

Så nu är alltså min brors och hans familjs semester över. Och nu börjar min!




Cachao har haft det jättekul med två barn här som lekt med honom så fort dom fått chansen. Han var också överlycklig över att dom lämnade den här lilla gröna gummi leksaken efter sig, som han försökt få tag på i en vecka nu. Fast när han sedan förstod att barnen inte kom tillbaka för att leka med honom och leksaken så såg han inte så lycklig ut längre...





3 kommentarer:

Anonym sa...

Sedär ja syster nu har du ju böörjat skriva i den takt jag hinner med att läsa ungefär =) ses på lördag eller kanske på söndag för lördagen blir nog rätt hetsig skulle jag tro.. någon ska ju bli utsatt för lite bus då..

Anonym sa...

Jag tyckte bättre om när det kom ett ilägg om dagen,,, jag är ju en så rastlös och sysslolös person =)

Jag är på väg att bli vuxen! sa...

Olika meningar alltså... Ska försöka mig på någonting i mellan. Nästan varje dag! Låter det bra?!
;-)