söndag 13 juli 2008

Med flyg och båt

Ja, så var jag i Sverige igen! Resan i går gick över förväntan. N följde med mig till incheckningen. Planen var att jag skulle se så där lite extra gravid ut så att dom skulle ge mig en bra plats i planet, vi var också där i god tid, så det såg bra ut. Men, vi valde förstås fel kö, precis som vi alltid gör. Det fanns två köer som var ungefär lika långa, så vi tog första bästa. Eller ja, första, inte bästa. Det visade sig att i vår kö var det 1 dam som gjorde incheckningarna och i den andra kön var dom två, vilket förstås betydde att den andra kön gick dubbelt så fort. Folk som kom en halvtimma efter mig hade checkat in innan mig! Jag lyckades till och med bli den sista incheckade för göteborgs flyget, fråga mig inte hur det gick till... Det i sin tur betydde ju att det inte spelade någon roll hur gravid jag såg ut eftersom jag var sist på. Så är det alltid när N och jag gör någonting.

Väl på planet dock visade det sig att jag hade väldigt tur, jag fick tre säten för mig själv plus att jag inte hade någon bakom mig. Så jag kunde ligga ner, luta mig bakåt, sitta med benen upp... ja välja och vraka, och det gjorde att flygresan inte blev så hemsk som jag trott.

Idag har jag mest sprungit runt till alla för att hinna träffa så många som möjligt. Jag har hunnit fika tre gånger redan idag, och har en känsla av att det blir ett par till innan dagen är slut. Det är så det brukar se ut när jag kommer till Sverige och hälsar på, jag hinner inte mycket mer än att springa runt och fika.
Den här veckan är lite annorlunda förstås, det är ju sommar (jag brukar aldrig kunna hälsa på på sommaren annars) och folk har semester. Så vissa är borta på andra håll i veckan. Och vad ska jag göra då? Jo, åka båt! Jag ska åka med min mamma och pappa i båten i morgon över ett par nätter. Jag vet inte ens om det är för ett par nätter, obestämd tid... Jag har inte sovit i en liten båt sedan jag var liten. Stora båtar, massor. Men inte små.

Nu måste jag iväg till en kompis, innan jag ska åka in till stan med mamma och mina svägerskor och titta på Mamma Mia! Och om jag inte skriver på ett tag så vet ni att jag är fast på stora, vida havet.

Inga kommentarer: