lördag 19 juli 2008

Tillbaka från den svenska sommaren

Nu är jag hemma i Spanien efter en veckas svensk sommar. Det var en riktigt härlig skärgårdsvecka, och även om det pratas och klagas en hel del om vädret där borta så tyckte jag det var helt okej! Visst blev det ingen båttur, men det regnade åtminstone inte hela veckan, så man kunde ju i alla fall vara ute.

Det jag mest förundrades över när jag kom till Sverige var hur min hud gick från len sommarhud till krokodilskinns hud och spruckna vinter läppar på en dag! Så stor skillnad är det alltså på luftfuktigheten. Och hur grönt det är! Har inte kunnat åka till Sverige på många år på sommaren och har glömt bort det där. Det är så fint med alla blommor och gröna löv överallt, ser ut som ett helt annat ställe än på vintern. Dessutom, vilket i och för sig inte är en nyhet för mig, men som jag uppskattar varje gång, är hur "mjukt" vatten där är. Här behöver jag ett kilo balsam för att borsta igenom håret efter en dusch och skulle aldrig kunna ta bort mascaran utan ansiktstvätt. I Sverige kan jag använda bara vatten och ändå borsta igenom håret och få bort mascaran lättare!

Jag fick en sista överraskning innan jag åkte tillbaka. Vi hade inte planerat att göra någonting i går kväll eftersom jag skulle flyga tidigt idag, och helt plötsligt från ingenstans kom min supermoster och sade att hon skulle bjuda på kräftor!!! GUD VAD GOTT!!! Kunde inte bli en bättre avslutning på veckan.

Nu är jag som sagt tillbaka hemma. Började svettas med en gång... förstås, och har redan hunnit hoppa i poolen ett par gånger. I eftermiddag/ kväll har jag haft en massa sammandragningar igen och mår dessutom lite illa, men jag antar att det bara är från resan och tröttheten, så ikväll blir det tidigt i säng.
Här kommer lite semesterbilder:





Inga kommentarer: