torsdag 17 juli 2008

Fika, blöjspann och grillgaffel

Nu är veckan i Sverige nästan slut. En dag kvar. Det blev aldrig någon båttur, vädret har inte direkt varit på topp. Det gör i och för sig inte mig speciellt mycket... vädret alltså. Det har inte regnat och det har varit tillräckligt varmt för mig att klara mig med mina sommarkläder (vilket ju är det enda jag har som passar), men inte så varmt att jag behövt gå runt och svettas (vilket jag måste förbereda mig på att göra snart igen). Så för att använda Sveriges bästa ord; lagom!

På den här veckan har jag hunnit med shopping, fika, bio, fika, utflykt till marstrand, fika, att hälsa på folk, fika, utekväll med släktingar, fika, shopping, fika. Jag har en viss aning om att de där 2 kilona per månad som jag stadigt gått upp det sista kommer ändras drastiskt till 4 eller så efter denna veckan. Vi får väl se vad vågen står på nästa gång jag kommer till doktorn.

Idag har jag hämtat upp en gratis present man kan få när man är gravid. "Pampers Baby Basics Box": en blöjspann och en massa gratisprover på blöjor, våtservetter och så vidare. Man kan ju undra varför jag hämtar ut en stor blöjspann när jag faktiskt bor i Spanien. Svaret är väl att grattis är gott. Och eftersom den till och med precis får plats i min väska, så tänker jag till och med ta hem den till Spanien i stället för att lämna den hos blivande mormor och morfar. Jag undrar vad N säger när jag öppnar min väska och han ser en stor plastspann... Men jag vet att han skulle gjort likadant! Han sade till och med till mig att köpa alla nappar och nappflaskor och sånt att ta med hem. Hallå, vi har nappar och nappflaskor i Spanien också! Ja, det är sant! En napp kommer dock att finnas i resväskan, för det fanns också med i gratispaketet.

Förrutom det där gratispaketet så har jag också fått köpt regnskygg och insektsnät till vagnen och ett par små söta tröjor till. Det är farligt med rea. En annan sak jag köpt på rean idag är en grillgaffel, nej så hette det inte förresten (förlåt pappa) en elektrisk grilltändare tror jag det heter. Rättare sagt köpte jag två. En till oss själva och en till våra vänner. Den här elektriska grilltändaren ska vara en väldigt bra uppfinning. Värmer upp kolen till glöd på ca 15 minuter, så hej då tändvätska och hårtork! Miljövänligt, snabbt och lätt! N och hans vän P brukar hacka ner väldigt mycket på folk med gasgrill, dom tycker det är fusk och inte manligt nog tror jag. Jag hoppas att dom inte tycker att detta "verktyg" är fusk, för jag tycker det verkar hur bra som helst!

Inga kommentarer: