onsdag 9 juli 2008

Inget hår kvar...

Idag har jag gjort lagom mycket= inte mycket alls. Har inte haft mycket sammandragningar ännu i alla fall, så det kanske hjälpte.

Har varit hos hårfrisörskan. Har behövt gå dit säkert en månad redan men har inte blivit av. Håret var tråkigt och gick inte att få någon form på så det satt mest i en slarvig truls på huvudet och luggen, som gick nästan ner till hakan blev uppsatt med spännen.
Nu kom jag alltså iväg för klippning. Är det någon annan som inte tycker om att klippa sig? Åtminstone inte den dagen det görs. För det första klipper dom alltid mer än man vill och för det andra känns det så konstigt och ser konstigt ut efter stylingen. Tycker jag i alla fall. Andra dagen brukar kännas bättre, och tredje ännu bättre, kanske rent av bra, eftersom man då vant sig lite och hittat sitt eget sätt att styla det.

Idag sade jag att jag inte ville att hon skulle klippa för mycket så hon klippte inte så mycket på längden, men klippte upp håret jättemycket + använde den där hemska saxen som tunnar ut håret. Jag tycker det ser så läskigt ut när dom använder den, tror alltid att allt hår ska klippas av.
Så, sammanfattningen av min klippning, så här ett par timmar efter;

Om jag ska vara positiv:
-Skönt och friskt hår
-Mycket tunnare och svalare i värmen
-Luggen klippt så jag kan välja att ha den nere eller sätta upp den

Om jag ska vara negativ:
-Alldeles för tunnt, jag tycker faktiskt om att ha tjock hår
-Uppklippt så mycket att jag inte ens tror jag kan sätta upp det i en tofs vilket betyder att det svalaste alternativet= sätta upp håret, är borta

Har ni tänkt på att om jag skulle vända på det och först skriva de negativa sakerna och sedan de positiva så skulle jag automatiskt fått er att tro att jag blev nöjd i det stora hela...
Och skulle jag skriva det här imorgon så skulle jag nog också vänt på det. Men just nu tycker jag inte om det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Här är en till som inte gillar att gå till frisören,, det brukar oftast bli bra, men jag har lite ångest innan.

Men nu vill vi ju se resultatet!