måndag 7 juli 2008

9 veckor och 2 kalender månader...

Det är allt som är kvar! 9 veckor! Det går så grymt fort...
Igår kväll tänkte jag att det kanske är dags att börja läsa om förlossningar, så man har lite koll på hur det går till, när det är dags att åka in till sjukhuset och så vidare. Jag läste även en massa förslossningshistorier som folk skrivit. Ingen var den andra lik, precis som jag förväntat mig. Men det som om och om kom tillbaka var hur ont det gjorde, förstås.

Gick och lade mig och drömde såklart att det var dags för mig att föda barn, vilket jag nu drömt kanske fem gånger. Och i denna drömmen, som i alla de andra, gjorde det inte ont! Varenda gång drömmer jag att jag berättar för alla efteråt att det var ju inte alls farligt och jag hade inte det minsta ont under eller efter förlossningen. Vad är det för gömt behov jag har av att förtränga att det kommer göra ont?

Ny magbild idag. Magen växer ännu, även om det mest känns som om bebisen växer... oj vad lite plats han verkar ha.

För övrigt är jag bara grymt varm hela tiden. Det är väl de flesta här eftersom det är mellan 31-34 grader i skuggan varje dag, och har varit det i en månad eller så nu. Men jag tycker nog att jag brukar klara av värmen bättre än vad jag gör nu. Jag är så tacksam för pool och aircondition...


v29+1

v31+1

Inga kommentarer: