söndag 27 juli 2008

Lite shopping och mycket sammandragningar...

Nu har jag försökt ta det lugnt i några dagar... Det går sådär. Inget kul alls faktiskt. Tänkte att det kan ju inte vara så farligt att röra sig och göra lite saker i alla fall, så länge jag inte lyfter saker, skrubbar golv och så vidare.
Så igår åkte jag och N och shoppade lite bebissaker, småsaker som skötbädd så vi kan göra om vårt skrivbord till skötbord, lampor till barnrummet, tvättlappar och sånt där. Ville också köpa en bilstol men hittade ingen. Vet dock vilken jag vill ha nu så hoppas på att kunna hitta den här någonstans. Vi gick till flera affärer, kom hem framåt eftermiddagen och sedan gick jag och tittade på N's show. Då började sammandragningarna igen, hade massor igen hela kvällen, och så mådde jag illa hela natten (om det nu hade något med det att göra). Antar att det betyder att det faktiskt gör skillnad, att jag får fler sd om jag är uppe och gör saker. Så nu är det tillbaka till soffan och datorn! En vecka kvar!

Och sex veckor kvar till beräknad födsel. Även om N numera tror att han kommer komma en månad innan. Vilket fall som helst går det framåt med stormsteg. Jag får fortfarande "uppenbarelser" då jag förstår att jag faktiskt ska bli mamma, även om jag borde förstått det för länge sedan. Åh vad jag längtar nu! Jag försöker tänkta hela tiden att han inte kommer att komma tidigt, annars kommer det ju kännas som om man går på övertid även om han kommer på bf dagen.

Nej, nu ska jag ta en kalldusch eftersom poolen är förbjuden denna veckan. JAG ÄR VARM!!!

Inga kommentarer: