torsdag 24 juli 2008

Ja, jag mår bra!!!

Det är inte lätt att sitta/ ligga still när man känner sig helt frisk! Tycker synd om N som nu måste göra allt i hemmet plus att jobba som vanligt. Men det är bara att lyssna till doktorn! Det är ju trots allt bara 10 dagar... 9 nu. Har i alla fall varit med och gjort en rejäl och välbehövlig matshopping, även om jag mest gick vid sidan av vagnen och pekade på vad jag ville ha. Det blev massor av saker för grillning och massor av glass, mums. Blev lite snurrig när jag gick där eftersom jag legat ner i två dagar i stort sätt.

Något har i alla fall hjälpt mot sammandragningarna. Om det är sprutorna jag fick eller om det är antibiotikan vet jag inte, men idag har det varit mycket bättre. Fick första sd vid ett och har inte haft mer än högst 10 sammanlagt på hela dagen, så det känns skönt. Däremot ligger han och trycker väldigt nedåt idag och jag går som en vaggande kossa! Känns som om han vuxit till dubbla storleken på en dag.

Alla jag och N träffar nu frågar bekymrat hur det är med mig, ryktena går snabbt som överallt. JAG MÅR BRA!!! Det är också mycket snack om huruvida han kommer att titta ut tidigare än beräknat. Inte minst från N, som egentligen har trott det hela tiden, och nu ännu mer. Jag tror nog fortfarande att han kommer stanna till närheten av beräknat förlossningsdatum, men att jag inte kommer gå över tiden något längre i alla fall. Fast det är klart, det kanske bara är önsketänkande.

Vädret de senaste dagarna har varit ganska skönt. Lite svalare än vanligt och lite moln som kommit och gått. Idag kunde jag ligga i hängmattan och läsa lite, utan att svettas ihjäl, och få lite frisk luft. Perfekt för mig som dessutom inte får bada nu heller för infektionsrisk. Undra om det också bara gäller dessa 10 dagarna förresten, men det får vi hoppas!

Inga kommentarer: