måndag 23 mars 2009

Barnkalas

Solen fortsätter att skina, idag var det riktigt sommarvarmt. Ändå går jag runt och svettas med jeans och tröja. Man ser direkt vem som bor här och vem som är turist. Turisterna går med shorts och linne och de som bor här går med tjocka kläder på. För det mesta skrattar vi åt turisterna, då dom inte verkar bry sig om det är kallt eller varmt. Dom verkar tycka att man ska gå med shorts på semester helt enkelt. Idag skrattade dom nog åt mig för jag svettades som en gris. Svettas grisar förresten? Vilket fall som helst så var det inte bara på grund av mina jeans som jag svettades. Jag fick bära runt på trötta O och putta vagnen i värmen också. O är nämligen inne i en "jag vill inte sova i vagnen, eller någonstans för den saken skull"-period. Dessutom är han i en "jag vill inte dricka från flaskan"-period. Ingen av perioderna är jag speciellt förtjust i!



Här sitter vi och fikar i hamnen. Det är så kul, både för oss och O att han kan sitta i barnstolen, så att han kan vara med oss vid bordet.

Idag har vi varit på kalas hos S som redan hunnit bli 2 år. Stor flicka. Hon fick en massa presenter, men det var inte speciellt intressant att öppna dom faktiskt. Han var glad för det hon fick men hon ville leka och titta på dom på sin tid, inte när alla andra satt och stirrade på henne.


Grattis S!

O testade att gunga på kalaset, för första gången. Det var väldigt populärt! Han skrattade och högt och länge, och det är ju inte så där jättevanligt när det kommer till O. Tyvärr hade jag glömt kameran och batterierna på min mobil tog slut, så det blev inga kort på det. Vi får se om jag kan få kopiera av någon annan som tog kort.


O var hur gullig som helst på kalaset idag! Han hade sina nya trekvarts jeans på sig, en ljusblå kortärmad body, en söt pullover och slips och solhatt! Kan man vara sötare?

2 kommentarer:

Larubsson sa...

Verkligen söt! Härligt väder, här kommer det snö på kvällarna men det töar bort på dagarna...
Veronica/Mejokana

kuusk sa...

jättesöt!!!