onsdag 25 mars 2009

Våfflor med ost och skinka någon?

O har varit lite konstig de senaste två dagarna. Igår somnade han klockan fem på eftermiddagen. Han sov i 30 minuter, vaknade men bara grät och grät. Tills han somnade om i min famn. Sedan fick jag kämpa i en halvtimma för att få honom att vakna, vilket han till slut gjorde vid sju på kvällen. Inte så bra när han brukar lägga sig klockan halv nio kanske. I natt var vi vakna mellan halv tre och halv fem. Lovely. Om det hade med eftermiddags sömnen att göra eller något annat vet jag inte riktigt. Han har sovit dåligt länge nu (ca 7 månader känns det som...) och det tar mig ofta mellan en timma och en och en halv att få honom att somna om på natten.
Jag gjorde till slut en flaska, som jag trodde han skulle rata med en gång, men han slukade den och somnade gott som tur var.

I eftermiddag var det nästan samma visa. Han somnade vid fyra, vaknade efter 30 minuter och bara grät. Somnade om i min famn men vaknade efter en stund igen då telefonen ringde. Bara grät och grät igen. Fick han dock att piggna till och resten av kvällen gick bra.
Det är nog tänderna som spökar! Ja, jag vet att jag skrivit det ungefär sjutton gånger förrut, men nu ser jag faktiskt en ganska så tydlig vit prick så nog kommer den snart!


Vakna O!

I dag var det våffeldagen fick jag syn på. Oj vad sugna vi blev på våfflor! Och vad gör man när man inte har ett våffeljärn? Jo man använder smörgåsgrillen förstås.
Det gick jättebra! Eller kanske inte jättebra, det såg ju inte ut som våfflor och dessutom smakade dom lite ost och skinka efter alla smörgåsar som gjorts där i. Men för oss var det våfflor så vi var glada ändå.

På eftermiddagen gjorde jag enchiladas. En bra mat-dag! Inte en nyttig matdag, men gott var det. På tal om nyttig... Jag har ingen våg nu så jag vet inte riktigt om jag gått upp något i vikt ännu. Jag är fortfarande lite för smal, men magen där emot, den står rakt ut! Det ser ut som om jag är gravid igen. Vad är det som händer! Blir det så när man äter kakor hela dagarna? I så fall skyller jag det på min mamma. Hon säger att hon inte kan dricka kaffe utan något till. Tiden i Sverige bestod av många koppar kaffe, och därför lika många kakor. Nu har jag inte riktigt lyckas komma i från det där.


O sitter så snällt och leker. Man får bulla upp rejält med kuddar och filtar för att skydda honom från de läskiga stengolven!

Jag är väl tvungen att skriva en liten väder rapport också. Jag kan ju inte bara skriva när det är bra väder. Idag, för första gången sedan vi kom hit, var det lite molnigt. Det har ändå varit ganska gott ute hela dagen. Men nu har det börjat blåsa upp. Blåst är läskigt tycker jag. Speciellt när man bor långt upp som vi gör nu... N är borta och jobbar och jag sitter här hemma med fördragna gardiner och lyssnar på den vinande blåsten. Usch. Jag får nog ta och lägga mig tidigt och somna ifrån det.

2 kommentarer:

Linda sa...

Ja tänk om man kunde få sova EN hel natt snart åtminstone. Känner att den här ständiga sömnbristen inte gör det bästa för ens humör direkt. :-( Men det är tur att de är så goa ändå de små liven. Deras skratt och leenden gör ju att man smälter!

Han är så söt er lille kille! Fina bilder!

kram Linda

Anonym sa...

Jag undrade var alla mina extra besökare kom ifrån... Kul att du länkat till min blogg! Jag lägger genast till dig i mina länkar. En sådan fin blogg som din vill man ju inte missa!