fredag 6 mars 2009

So long Sweden!

Nu är jag redo!
Jag har sagt hej då till alla jag behöver säga hej då till, jag har packat allt jag behöver packa (hoppas jag) och jag är helt och hållet redo!

Allt jag skulle behöva nu är lite sömn för att vara någorlunda utvilad imorgon, men bara för det så är jag inte trött. Eller kanske inte bara för det. Det kan ju ha något med att göra att jag fick ligga och dra mig tills klockan tio imorse. Jag var riktigt förvånad och väldigt glad. O bestämde nog att han behövde lite extra sömn efter två veckor av dåligt sovmönster. Han vaknade 5.30 och jag tänkte att han inte skulle somna om, precis som det varit det senaste, men visst gjorde han det. Jag ammade lite och han somnade, sov till 8.30 vilket ju var lyx bara det. Jag ammade på andra sidan och han somnade igen! Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra, jag kunde ju inte gå upp när jag äntligen fick chansen att ligga kvar i sängen.
Så det är precis vad jag gjorde, låg kvar i sängen, vilade lite, sov lite men mest av allt bara tittade på min söta lilla son.
Jag räknar absolut inte med att det ska gå lika bra i natt, men jag kan nog leva på den natten ett bra tag...

Jag hoppas att jag kommer fortsätta skriva även på Mallorca. Jag vet inte riktigt hur det kommer bli med tillgång till internet till en början, men det ska nog ordna sig. En sak är säker, imorgon skriver jag inte. Det kommer bli en lång dag!

1 kommentar:

Linda sa...

Önskar er en trevlig resa tillbaka till solen och värmen! Haha, du får smuggla med mig ner i en av dina resväskor! Är sååå less på kyla, snö och slask nu. Men men, våren den kommer väl tids nog.

Åh vad underbart att få sova ut!! Önskar att min lille skrutt här ville ge sin mamma sovmorgon nån dag han också!

Ha det så bra!

kram Linda