söndag 29 mars 2009

Vad är klockan?

Jag har inte ändrat en enda klocka ännu. En hel dag har gått med den "nya" tiden, men jag har vägrat att följa den. Det är konstigt att ställa om klockan tycker jag. Hela tiden tänker, eller säger jag -Klockan är fem nu, alltså den nya tiden. Så fyra den gamla tiden. Eller ja...

Idag har varit en riktigt tråkig, seg dag. Regn hela dagen, jättetrött och hängig. Jag har bara väntat på att dagen skulle ta slut så jag kan börja på en ny, bra dag imorgon!

Jag och kompis S gick till Thai restaurangen på kvällen. N stannade hemma med O. Det gick så där. Han bara skrek och skrek. Tills han stupade. Min lilla älskling. Han är van vid att jag alltid går och lägger honom, så när han blir trött så är det bara jag som duger. Pappa duger hela dagen, men som sagt, när det kommer till sänggående så ska mamma vara där! N kommer att börja jobba varje kväll snart så det känns inte som om det är någon idé att vänja honom av vid det heller.

Idag blir det tidigt i säng. Kanske till och med ska ändra om klockorna nu...

Inga kommentarer: