söndag 8 mars 2009

Halvvägs där!

Det här skrevs igår på flygplatsen i Frankfurt...

Halvvägs där! Allt har gått väldigt bra hittills. O har varit glad hela morgonen, även då han var vaken en timma på planet. Han började gny lite med somnade snabbt och sov till och med när jag bar av honom från planet.

Just nu sitter vi på ett café på flygplatsen i Frankfurt. En väldigt obarnvänlig flyplats! Det tog mig lång tid innan jag hittade någon att prata med från Lufthansa och kunde få min nästa biljett. Väl där tänkte jag att jag skulle slippa att bära på tunga bebisen och tunga väskan, så jag frågade om jag kunde få låna en sulky. Nja, dom är jättelångt här i från, var mitt svar. Jaha, så jag fortsatte mot gaten med O och all packning i armarna. Fick säkert gå i en kilometer och var riktigt trött i armarna. Väl där fick jag också reda på att det inte fanns skötrum, inte fanns vagn att sätta honom och väskan på, och det fanns inte något ställe med barnstol. Suck. Så just nu ligger han bredvid mig på soffan, och resten av tiden får jag bära runt på honom. Jag hittade i alla fall ett café med en mikro så att jag kunde värma mat, så alltid något.

Sammalagt har jag 3,5 timmar på flygplatsen men nu är det endast en timma kvar till boarding så det känns helt okej. Jag är ju som sagt halvvägs där, och det känns bra!

Inga kommentarer: