torsdag 19 mars 2009

Skulle ni vilja se oss i en reality såpa?

I bland tänker jag att vi borde vara med på en sådan där reality tv. Alltså då man har kameror som följer en var man än går. Inte för att jag egentligen vill det, men för att jag tror att vi skulle kunna roa många. Eller N skulle kunna roa många i alla fall.

Igår var vi och handlade mat. Jag frågade N om han hade ett mynt till vagnen men det hade han inte. Eller han hade i bilen men tyckte det var onödigt att hämta. -Vi kan väl ta korgar i stället, tyckte han. -Vi ska väl inte handla så mycket. Jag försökte förklara att bara vattnet skulle ta en korg, men han var som vanligt optimistiskt och sade att det får nog plats om vi tar två korgar! Så jag tog O på sulkyn och N drog runt på två korgar. Dom var precis som jag visste fulla innan vi kommit halvvägs. Jag hämtade en korg till och drog runt på den och putte sulkyn.

När vi var klara hade stod vi i mitten av affären med tre överfulla korgar, en sulky och en arg O i min famn. Jag kunde inte både bära O, putta sulkyn och dra en korg. Så där stod N med tre överfulla korgar. Han försökte bilda något slagt tåg av dom för att ta sig till kassan. Det resulterade bara till väldigt mycket blickar och lite skratt från olika håll. Han kom ingenstans.
En tjej kom fram och erbjöd sig att ta en av korgarna. Ja skämdes och gömde mig lite halvt bakom gången.

När vi äntligen kom till kassan och hade betalat så kom vi på att vi på något sätt skulle få allt till bilen också. Bilen stod så klart inte ens speciellt nära affären. Tjejen bakom oss i kassan erbjöd sig att ge oss 50 cents till en vagn och jag skämdes igen. N sade att nej då, det går så bra det här!

Så jag sätter O i sulkyn igen och tar så många påsar jag kan i ena handen. N tar allt vatten och andra drycker, sammanlagt säkert över 30 liter, plus resten av påsarna. Sedan går vi så fort vi kan ifrån affären. Inte speciellt fort alltså. När vi är utom synhåll stannar N och släpper ner påsarna. Han säger att det gör så ont att han nästan måste spy.
På något sätt lyckas vi i alla fall få in allt i bilen. Väl framme blir det ju dock problem igen då vi bor i en lägenhet nu, så då började allt om från början...


N testar lite olika lastnings taktiker.

Strax efter att vi kommit hem gick N in i väggen. Jag vet inte ens hur man bara kan gå in i väggen så där. In i en kant kanske, eller en glasdörr eller något, men rakt in i en vägg?! I alla fall slog han sönder sina solglasögon och fick en stor bula i huvudet. Och jag kunde inte sluta skratta.

2 kommentarer:

Larubsson sa...

Jo, det skulle vara kul att se er... Bra att du hade kul igår!

Linda sa...

Hihi, jo det skulle varit bra roligt att sett er! :-D

kram Linda