torsdag 26 mars 2009

God natt

Idag har jag äntligen köpt nya batterier till min systemkamera. Jag vet att jag borde skaffa uppladdningsbara, men det verkar aldrig bli av... Så nu kan jag i alla fall ta lite bra kort igen. Det är sådan skillnad på korten. Det kanske inte är en stor överraskning att en systemkamera tar bättre kort än en mobiltelefon, som jag annars använder, men ändå! Min mobil är lika bra som andra digitalkameror så länge ljuset är bra, men man får ju aldrig det där underbara djupet som man kan få på systemkameror.

Just nu är jag tyvärr för trött för att ladda upp korten jag tagit, så ni får vänta tills imorgon. Jag tror inte ni behöver veta anledningen till att jag är så trött, men jag skriver det ändå. Jag var uppe med O i två omgångar i går natt, och precis som vanligt somnar han inte om med en gång, det blir en hel del vaken tid på natten alltså. Och sedan vaknade han strax innan sju, även detta som vanligt. Alltså som vanligt nu det sista. Kan man säga så? För dom där rutinerna ändras ju varannan vecka... om man har tur. Eller otur.
Sedan har jag spenderat dagen med att städa, underhålla O och lagat mat och underhållit vår gäst S som ska stanna över helgen.
Nu har S och N gått iväg till baren. Inte det minsta orättvist, bara skönt! För då kan jag sova, vilket jag ska göra så fort jag skrivit klart detta.

En väldigt positiv sak som hänt är att O helt plötsligt somnar lätt på dagen. Jag hoppas att detta inte är för att han är småförkyld eller något liknande, för då är det ju inte så positivt längre. Men i alla fall, de senaste två dagarna har han somnat jättelätt på dagarna. Det har han inte gjort sedan han föddes. För det mesta har jag fått gå runt med honom i en timma för att få honom att sova en kvart, mycket tårar från O och mycket stress från mig.
Som jag skrev för några dagar sedan ville han helt plötsligt inte sova i vagnen, det enda som har fungerat smärtfritt förrut! Sedan vände det helt plötsligt. Nu när jag tar upp honom i famnen, när han är riktigt trött, så somnar han på en minut. Sedan kan jag lägga ner honom med en gång, fungerar hur bra som helst! Det är helt underbart! Tänk om det skulle vara så bra på natten också...

Det märks när jag är trött, jag bara svamlar men kan ändå inte sluta skriva.

Inga kommentarer: