onsdag 11 mars 2009

Kaka i ugnen

I natt sov O bättre. Han vaknade runt 4.30 och det tog en timma innan han somnade igen, men det var inget gråt så det gör ju genast timman lättare. Jag är så glad att jag kunnat amma så länge som jag gjort och gör (jag ammar fortfarande en gång på eftermiddagen och en gång på natten/tidig morgon). Tänk att behöva springa upp och göra iordning flaskor varje gång på bebisen vaknar på natten. Nej tack. Det är skönt att fortfarande kunna amma då han vaknar, det är ju så mycket lättare att få honom att somna då. Jag hoppas ändå att han kommer in i bra sovrutiner igen väldigt snart, då han endast behöver äta vid 6-7... eller senare förstås.

O tyckte inte om maten jag gjorde till honom! Han ryste i hela kroppen, flera gånger, efter den lilla skeden jag gav honom. Det var verkligen inte populärt. N fick springa och köpa fler barnmats burkar. Jag får testa något annat. Potatis är alltid populärt, får bli något med det. Någon som har bra barnrecept?

I dag har jag fått hela köket fixat eftersom O sov väldigt bra på dagen. Nu är allt där jag vill ha det. Det finns massor av plats, underbart. Just nu testar jag att baka, vi får se hur det går i denna ugnen. Det börjar lukta gott i alla fall.
Jag är riktigt nöjd med köket. Men spisen är lite skum. Det känns som om den blir dubbelt så varm som vanliga ugnar, jag bränner allting innan det är halvklart. Jag antar att det är en vanesak, jag får steka på lägre värme helt enkelt. Det låter ju väldigt smart, och väldigt enkelt, men jag har ännu inte lyckats.

Här kommer lite bilder från idag.


O tyckte att solparaplyet var väldigt intressant, så det gjorde egentligen inte så mycket nytta...


O med sin nya fina tröja han fick av sin mormor och morfar i påskpresent. En lite tidig sådan.


O rullar runt för fullt. Ofta in i skåpet.


Idag har vi sittränat och det gick riktigt bra. På förmiddagen i alla fall, på eftermiddagen var han lat och ramlade omkull mest hela tiden.

Inga kommentarer: