söndag 15 mars 2009

En rolig, solig helg

Igår sålde vi av en del saker på en loppmarknad. Vi har ju flyttat och har en hel del skräp som vi inte vill ha med oss, så istället för att slänga det tänkte vi se om vi kunde tjäna en euro. Dom har en loppmarknad varje lördag på vintern här i närheten. Massor av folk säljer av sina gamla saker. Jag tyckte i och för sig att det var fler säljare än köpare, men vi lyckades samla ihop 100 euros förra veckan och 100 denna, så inte så pjåkigt för saker man ändå inte vill ha. Dessutom var det ganska kul att vara där och mingla lite. Det blir nog en lördag till! Gud vad har hänt med mig? Jag har aldrig ens velat sätta min fot på sådana ställen. N älskar alla loppmarknader och secondhand affärer. Jag står utanför och väntar på honom... Det brukar vara tvärt om va?! Det är klart, det blir bra mycket roligare när man märker att man kan tjäna pengar på det.


O var inte så intresserad men sov gott i vagnen. Han letade efter nappen i sömnen, lyckades inte riktigt hitta den men var nöjd ändå!


A kom förbi och lämnade en solhatt som lilla L hade förra året. Jättesöt! Tyvärr är den lite liten så den kommer inte passa hela sommaren, men den fungerar utmärkt nu i alla fall!


O glad i vagnen. Han blir mer och mer lättroad. Eller mindre och mindre svårflörtad i alla fall.

På kvällen gick vi och åt på favorit thai restaurangen. Mums vad gott det var. Men det märktes verkligen att jag inte kan äta så starkt längre. För ett par år sedan, när jag i stort sätt inte åt något annat en deras thai soppa, så tyckte jag inte ens att "thai hot" var starkt. Sedan blev jag gravid och fick avsmak för thaimat, hur det nu kan vara möjligt, så nu när jag börjat äta det igen blir det starkt nog med medium.


O somnade inne på thairestaurangen, en timma innan han brukar somna. Det fick mig förstås lite orolig, tänkte att det skulle bli en riktigt tidig morgon idag, men han sov faktiskt riktigt bra. Bara ett uppvaknande och sov sedan till åtta.

Idag var ännu en underbart solig dag. Det är helt otroligt, det har varit mellan 17 och 20 grader och sol varje dag sedan vi kom hit nu, drygt en vecka. Och inte sådär som i Sverige där det kan bli 20 grader i uterummet om solen står på. Nej, i skuggan. Hoppas det fortsätter så läääänge.

Vi gick ner till hamnen. Eller nej, vi körde ner till hamnen. Alltså inte lika sportiga som A med familj som vi mötte upp. Det var första gången vi möttes allihopa. Jag började träffa A och hennes lilla pojk i slutet av förra sommaren, så det har egentligen inte blivit så många gånger. Det är skönt att ha en annan svensk mamma-kompis här på ön. Jag kan inte säga att riktiga vänner växer på träd här direkt. Dessutom är det skönt att prata av sig med andra som är i samma situation. N tyckte också att det var riktigt roligt att fika med dom, så jag hoppas vi kan göra om det snart.


Lilla L som är 8 månader äldre än O. Jag fångade han när han satt still en gång, han kan ju gå nu så det är liksom inte så kul att sitta still och fika med oss...


Lilla O med sina Lennon glasögon han fick igår. Hans pappa är ju med i en Beatles tribute, så det kan ju vara passande!


Två blommor på min hibiskus har redan slagit ut!

1 kommentar:

Linda sa...

Är inte ett dugg avundsjuk på temperaturerna ni har! ;-) Här var det vitt på gräsmattan nu på morgonen. Brrr! Nä, nu får våren mer än gärna komma tycker jag!

Kul att ni lyckades få ihop en slant på loppis. Lite roligt att du skrev om detta för jag gav det som förslag till sambon i helgen att vi kanske skulle försöka bli av med lite skräp på just loppis!

kram Linda