torsdag 5 mars 2009

Resfeber?!

Jag har börjat packa. Helt otroligt! Normalt sett skulle jag packat tidigast kvällen innan resan. Men nu har man ju en till att tänka på, och det är lite mer saker att tänka på. N har tagit med mycket i bilen, men det känns ändå som att det är en hel del kvar.
Lördag morgon åker vi, och jag är lite nervös måste jag säga. Nervös för att O ska skrika hela flygresorna, nervös för att O ska få ont i öronen, nervös för hur jag ska klara av att bära på O och en tung skötväska en hel dag, nervös för hur det ska gå att värma O's mat... Och jag skulle kunna hitta på en massa fler saker. Det är inte likt mig, jag brukar inte bli nervös för sånt, jag vet ju att det bara är att ta det som det kommer.
Jag antar att det kommer med hela mamma-biten.

Förrutom att ha börjat packa så har jag även skrivit en lista på vad jag behöver ha med i handbagaget. Igen, helt otroligt! Men det känns som om jag alltid glömmer att lägga ner något i skötväskan, och dagen kommer att bli lång så jag vill se till att ha med allt.
Det här har än så länge kommit med på listan:
Handbagage: Extra kläder Oskar, leksaker, mat & mjölk, filt, blöjor, våtservetter, små handdukar, haklapp, nappar, nappflaskor, sked, plånbok, pass, laptop
Jag är rädd att det kommer fler saker. Jag är väldigt glad att min dator bara väger ett kilo, men det är ett kilo mer än vad jag vill bära... En stor bebis på 8,5 kilo och en väska på nästan lika många kilo och en resa som dörr till dörr kommer att ta ca 12 timmar. Det börjar redan värka i min rygg när jag tänker på det!

Men oj vad det ska bli värt det. Åh vad jag längtar efter N. Och en massa sol!!!

Inga kommentarer: