tisdag 3 mars 2009

Stubb

Igår upptäckte jag att O har stubb över hela huvudet. En dryg cm är det. Ser väldigt roligt ut med några långa hårstrå som ligger över. Skulle jag haft min systemkamera så skulle jag kunnat visa er, men det fastnar inte riktigt på en vanlig kamera. Han börjar få riktigt ljust hår nu lilla killen. Kommer nog bli en blondis i alla fall.

Undrar om jag också kommer att få en sådan stubb nu? Jag har ju också tappat en massa hår. Och jag har hört från många att dom just fått lite stubb när det växt tillbaka. Brrr, scary! Jag tappar i alla fall inte så mycket hår längre, så det är skönt!

O har sovit riktigt dåligt ett tag igen. Vaknar och störtgråter och så tar det en dryg timma innan han somnar igen. Idag vaknade han till exempel 5.30, somnade sedan igen 7.15 och sov till nästan tio. Vad jag förstår så finns det någon slags 6 månaders fas, och det där kan vara ganska vanligt. Det känns alltid lite tröstande om inte annat, att tänka så, då vet man att det går över...

Nu ska jag strax gå med O och hans kusiner och simma. Det är så mysigt!

Inga kommentarer: