måndag 2 februari 2009

Bebisar och bilar

På morgonen tog jag O på en promenad och passade på att hälsa på min höggravida bästa kompis L. Hon hade haft förvärkar från i går kväll. Gud vad spännande! Hon har en vecka till beräknat födelsedatum, men h*n kommer nog imorgon tror jag. HAN kommer nog i morgon. För jag tror bestämt på att det är en pojke. Hon har två flickor redan, och de flesta tror nog på en tredje flicka. Men jag, och hon själv, tror på pojke.
Det är så spännande, jag lever mig tillbaka själv och kommer ihåg varje detalj av förvärkar, värkar, väntan, längtan, födseln, lyckan. Ja allt. Utan hur ont det faktiskt gjorde. Det är man bra på att glömma bort! Och tur är väl det, annars skulle det inte finnas många barn här i världen.

Sedan åkte jag, N och O till stan. Vi funderar på att byta vår bil till en annan mer ekonomisk bil. Vi älskar vår Ford Explorer som vi har nu, en stor amerikans bil. Men den drar fruktansvärt mycket bensin. Vi som kör massor varje dag på Mallorca och dessutom kör mellan Sverige och Mallorca, borde verkligen ha en bil som är billigare i bensin. Därför tittade vi runt litegrand. Tittade lite på hur det skulle fungera på att sälja en bil med utländska registrerings skyltar och så. Vi får se hur det går.
Egentligen har vi inte tänkt på detta i många dagar. Det är typisk oss. Vi kan få för oss något en dag, och sedan blir vi så uppe i det och kan inte tänka på något annat. Vem vet, om ett par dagar kanske vi har oss en ny gammal bil...

Inga kommentarer: