måndag 9 februari 2009

En nyttig dag

I natt vaknade O 4.30, precis som han gjort de senaste dagarna. Jag ammade honom och lade ner han i hans säng igen. Det har fungerat jättebra de senaste dagarna. Men inte i natt. Han ville inte somna om! Han började gråta, jag försökte med nappen men det fungerade inte. Jag brukar inte byta blöja på natten längre, men tänkte att det kanske var bäst att göra det, eftersom han äter mer nu kanske det behövs tänkte jag. Det var inte populärt (och helt onödigt), han skrek och skrek och skrek. Jag tröstade honom och försökte lägga ner han i sängen igen men det gick inte. Tillslut gick jag in i andra rummet med O, för att låta N få sova. Efter mycket om och men lyckades han somna. 6.15 var klockan då. Jag somnade bredvid honom.
Jag tycker inte om att gå upp klockan 5! Men som tur var sov han sedan längre än vanligt och vaknade inte förren 9.15, hur gott som helst.

Idag har varit en sådan där nyttig dag. Fick gjort massor när O sov på förmiddagen. Skickade lite jobb email, tog en lång härlig dusch, storstädade och tvättade. Tänk vad lätt det är, och hur fort det går när man väl gör sådana tråkiga saker. Varför ska man alltid skjuta upp det? Det är ju varken tråkigt eller jobbigt när man väl gör det.

Jag har även varit på två sköna promenader. Det är underbart med lite motion och frisk luft, men nu efteråt värker min kropp! Jag måste vara riktigt klen när min kropp gör så här ont efter ett par ynka promenader. Visst, jag går ju och bär på en liten kille också hela dagarna. Och efter att jag börjat ge honom extra mat så känns det som om han väger flera kilo mer. Nu är det ju inte ens en vecka, så det lär han inte göra. Men jag måste skylla min ynklighet på något!
Åh vad jag ser fram emot att åka tillbaka till Mallorca och ha en hel dag på spa...


Mmmm det är gott med mat

Inga kommentarer: