lördag 14 februari 2009

Mycket att fira

Igår var jag och N på bio. Valkyria blev det. Den var jättebra och vi hade en mysig kväll i stan. En liten promenad, ett glas vin och en bio... Lagom firande av födelsedag- alla hjärtas dag- och bröllopsdag. O var hos mormor och morfar. Han känner sig i stort sätt lika trygg hos dom som hos mig och N så det känns väldigt bra att lämna honom hos dom. Eller väldigt bra är väl att överdriva. Men mycket bättre hos dom än hos någon annan i alla fall. Sedan vill jag ju bara att han ska vara med mig hela tiden, men samtidigt få lite egentid. Det går ju förstås inte ihop.



Idag var det alltså alla hjärtans dag. En dag som vi aldrig firar. Vi bestämmer nog hellre vilken dag vi vill fira våra "hjärtan", det är roligare när det kommer spontant tycker jag. Dessutom är ju N's födelsedag bara några dagar innan och vår bröllopsdag bara några dagar efter, så det finns nog att fira den veckan. Men trots detta hade jag köpt en liten present till O. Lite fiskar han kan ha i badet. Dom var verkligen populära! Han har inte testat dom i vattnet ännu men dom gick lika bra på land!






Ikväll var vi hembjudna till moster L. Vi fick kräftor och en massa annat gott, slurp. Mina föräldrar var också med, och dessutom min bästa kompis-kusin L och hennes familj. Hon har fortfarande inte fått sin bebis! Nu är det nästan två veckor sedan vi trodde han skulle komma, då de första förvärkarna började. Men nej då. Söndag kväll förra veckan började riktiga värkar, precis så ofta dom "ska" komma, och precis så långa dom "ska" vara, och precis så onda dom "ska" vara. Dom åkte in till sjukhuset, ctg kurvan kollades och värkarna fortsatte. I ett par timmar till, sedan stannade det bara upp. Dom stannade över natten på sjukhuset i hopp om att dom skulle komma tillbaka, men nej! Och dom har fortfarande inte gjort det! Väldigt skumt. En envis rackare! Tredje barnet blir det och dessutom arbetar hon med förlossningar dagarna i ända, men ändå blev hon alltså hemskickad från sjukhuset. Hon var inte så glad. Och är det väl fortfarande inte.
Jag, som hon, vill att han ska komma nu. Om tre veckor åker jag tillbaka till Mallorca, och jag vill hinna se honom först... många gånger!

Inga kommentarer: