söndag 15 februari 2009

Lax, blä!

O har sovit så bra i några nätter nu. Jag tror faktiskt jag sovit nästan åtta timmar i två nätter nu. Ska man inte vara super pigg då? Det är jag inte. Jag har gäspat hela dagen och just nu, klockan tio på kvällen, kämpar jag för att hålla ögonen öppna. Vilket är tråkigt eftersom jag skulle vilja njuta lite av att bara vara med N, men allt jag kan tänka på är min säng. Det är så gott att sova!
N kommer att åka till Mallorca två veckor innan mig och O, och jag är rädd att jag kommer att lägga mig klockan nio tillsammans med O varje kväll då. Jag har ju liksom inget eller ingen som håller mig uppe då... Ska kanske tilläggas att vi går upp åtta, halv nio varje morgon, så att gå och lägga sig klockan nio känns lite överdrivet.

Idag var första gången O visade att det fanns mat han inte tyckte om. Vi testade en burk med potatis och lax. Visst öppnade han munnen, men han var inte alls så entusiastisk som han brukar vara, och efter en stund började han gråta. Han öppnade ändå munnen och svalde snällt, men grät i mellan. Sötnos. Vi gjorde en flaska med ersättning i stället och det var han väldigt tacksam för! Jag får försöka med egengjord lax nästa gång i stället. För det måste ju vara mycket godare!
När jag kommer till Mallorca ska jag laga en massa gott till honom. Nu blir det mest burkar, det är enkelt nu när han just börjat med mat, och bra att gå igenom de flesta smaker.

Nej, nu tror jag minsann det blir en liten mysstund på soffan med N och lite Vänner. Världens bästa serie! Jag kan aldrig få nog. Vi har inte tittat på några avsnitt nu under vintern, för att vi ska riktigt längta efter dom igen. Och nu gör vi det. Det kanske låter lite löjligt, men det är det inte. Det finns inget på tv som får mig att skratta mer!

Inga kommentarer: