tisdag 10 februari 2009

Bla bla bla

Oj vad O har pratat idag! Och skrikit. Men inte för att han varit arg, mest för att han kan. Han kom på det där skrikljudet för ganska länge sedan, men glömde bort det ett tag. Igår och idag är det i stort sätt allt vi hört. En högljud liten pojk har vi! Det är ju bra att han övar på sina ljud. Däremot förstår jag inte varför han ska öva så mycket mer på de arga ljuden...
Tänkte lägga in en video på när han pratar, men det tar för lång tid så det får vänta.

Idag har vi inte gjort så mycket. Jag har bakat litegrand. N fyller år imorgon. Men han vill absolut inte ha kalas! Men det kommer lite familj hit och dricker kaffe och äter smaskiga saker, sedan får han kalla det vad han vill. Han kan ju inte säga att folk inte kan komma och fika eller hur?!

Usch, fika har det varit alldeles för mycket av här i Sverige... Även om jag rasar i vikt från amningen så känns det som om min mage blir tjockare och tjockare av allt onyttigt jag smäller i mig. Jag är lite rädd att när jag slutar amma, och förhoppningsvis går upp i vikt igen, så kanske jag går upp för mycket i stället. I alla fall om jag fortsätter att äta som jag gör nu. Jag ser i alla fall fram emot att gå upp lite i vikt, just nu bara hänger alla kläder. Det är inget kul att shoppa när jag inte vet hur mycket jag kommer att gå upp sedan, och dessutom är mitt ansikte alldeles för smalt. Men som sagt, det kommer nog ändras snart.

Jag tog lite kort på O som vanligt. Han är nog trött på att ha den där blixten i ansiktet hela tiden. Om dom små skulle kunna prata skulle dom nog ha en hel del att säga till om. "Jag vill inte ha den fula tröjan", "Kan jag få äta i fred, utan att femtioelva personer stirrar på mig?", "Kan du sluta berätta för alla hur mycket eller lite jag bajsar"...


-Okej, ett kort då


-Maaaaamma!


-Nu får du ta och lägga av, jag får ju ont i ögonen!

Inga kommentarer: