onsdag 25 februari 2009

Stor pojke!

Promenaderna blir kortare och kortare. Förrut passade jag alltid på att ta en långpromenad varje förmiddag då O somnar i vagnen. Numera promenerar jag tills O somnar och vänder med en gång hem. Idag kom jag ner till promenadslingan som ligger två minuter här i från, njöt av utsikten i en minut och återvände hem. Fem minuter tog det alltså. Det är ju så skönt att vara hemma och få gjort en massa saker när han sover; städa, diska, laga mat, kolla runt på internet, läsa i soffan... Ja, det finns en hel del att göra. Dessutom har O gått från att sova tre timmar på förmiddagen till att sova en och en halv timma. Om det är något han ska fortsätta med vet jag inte, han gör bara saker lagom länge så att jag hinner tro att det blivit en vana. -Ha ha säger han då och ändrar det han gjort.


Det kallas ju "power nap" när man sover en kort stund för att samla energi. Kan jag kalla min fem minuters promenad "power walk"?

Idag, efter promenaden så bytte jag ut liggdelen till sittdelen. Han hatar nämligen vagnen när han är vaken. Är han trött går det hur bra som helst och han sover gott där i, men han får knappt plats så han får väl cellskräck när han ligger där vaken.
Han är ju en stor pojke nu...

Och det fick vi bekräftat idag hos barnmorskan på 6 månaders kontrollen! Efter de här tre veckorna han fått mat och ersättning har han verkligen tagit igen allt han tappade vid magsjukan i januari och efter amningen som gick dåligt efter det.
På en månad har han vuxit 3 cm och är nu 70 cm lång. Dessutom gick han från att väga 7055 g till att väga 8335 g! Wow, 1,3 kilo på en knapp månad. Inte konstigt att min rygg gjort ont det senaste.

Jag gjorde också ett cytologprov i morse. Det är väldigt bra att alla blir kallade på det tycker jag. Men det är ju inte direkt den stolen jag vill sitta i klockan nio på morgonen...

Inga kommentarer: