tisdag 24 februari 2009

Bulle med grädde

O vaknade 4.45, grät inte men sparkade och bankade med benen. Jag låg kvar och tänkte att han kanske skulle somna om men han bara fortsatte att banka. Täcket åkte förstås av hela tiden och jag lade på det flera gånger, men han fortsatte. Det var inte likt honom, normalt om han vaknar på natten brukar han gnälla tills jag tar upp honom. Jag tänkte att det kanske var bäst att kolla blöjan även om något stort inte har hänt där på natten på många månader. Men visst hade det hänt grejer! Och det hade det igen när vi sedan gick upp 7.30. Det kanske var magen som låg bakom humörsvängarna de senaste dagarna ändå, tänkte jag.
Så var det inte, han har varit väldigt svårunderhållen idag med.

Vi tog en promenad till hamnen och åt semla, det måste man ju göra på semledagen. Även om man egentligen inte, som jag, tycker om semlor. Skulle någon fråga mig om jag tycker om semlor skulle jag svarat ja. Men jag tycker inte om mandelmassa, så den tar jag bort. Och vad finns kvar. Jo en bulle och grädde. Vilket många inte skulle kalla semla. Jag har lyckats trycka i mig tre bullar med grädde i år. Rekord.


En semla med mandelmassan på sidan...

Barndomskompisen K skulle komma och hälsa på med sina barn idag. Jag har egentligen inte träffat henne på många år, men hon var på Mallorca i somras med sin familj och då kom dom och hälsade på. Jag var höggravid, samma dag som dom var där satte mina värkar igång. Hon ville träffa lilla O, och det fick hon, men bara en minut i dörröppningen. Hennes son hade precis spytt i bilen. Usch då. Hoppas att det inte var magsjuka! Hon hade med sig en jättebra present till O. Baby Björn skedar som går perfekt för små bebis händer att greppa och att skopa upp mat med. Dom kommer han ha stor användning för!!! Tack K!


Jättefina skedar!

Jag saknar N jättemycket. Men jag saknar också min kamera. Den är numera i Spanien och jag måste ta kort med min mobil. Det är helt okej om man ska ta stillbilder i riktigt bra ljus, alltså utomhus, men väldigt svårt om man vill få med en liten studsboll som O till exempel!

Inga kommentarer: