söndag 1 februari 2009

Ny månad, bra start

Ännu en natt då jag fick sova! Gud vad skönt. O somnade klockan nio som vanligt. Vaknade först 4.30 för mat, det tog visserligen en timma för honom att somna om men han var inte ledsen utan låg och pratade i sin säng. Sedan vaknade han 8.30. Som sagt, skönt!

Idag somnade han 20.30, och då fick jag kämpa för att hålla han vaken. Och det gör jag nog faktiskt de flesta kvällarna, för han blir ofta trött vid åtta tiden. Jag vill helst att han ska somna klockan nio så att han ska sova längre, jag tycker åtta är tidigt nog... Men egentligen kanske han skulle behöva lägga sig klockan åtta. Jag kanske bara är självisk.

Idag fick han smaka på sin första gröt. Det var precis lika populärt som allt annat han har smakat; potatis, blomkål, broccoli, morot och majs. Han skulle definitivt vara redo att byta ut ett mål, han älskar det. Och jag är också redo att byta ut ett mål och slippa en amning. Men så hör man överallt att det ska vara bäst att helamma tills dom är sex månader, så då får jag dåligt samvete och försöker hålla mig till smakportioner än så länge. Vi får se hur det går.
Något annat jag måste fundera över är om vi ska ge honom välling eller inte. Snart ska vi tillbaka till Mallorca och där finns ingen välling, så jag vet inte om det är någon idé att börja med det. Det är klart att jag kommer nog till Sverige flera gånger och kan köpa med mig, och vi har folk som kommer och hälsar på från Sverige, så det blir nog inte svårt att få tag på så sätt, men det kanske är onödigt. Dom klarar ju sig utan välling i alla andra länder!

1 februari idag! Vad tiden går fort. Och månaden började väldigt bra. Soligt och fint! Mysig fika i hamnen, god middag gjord av mig -dragonkyckling, mums, och bingolotto förstås.
Nu ska jag se om jag kan sätta in några av de ny-framkallade korten i O's "första bok".

Inga kommentarer: